pedagogický sbor zš cheb

tanajirTaťána Jiroušková

učitelka 2. třídy Waldorfské ZŠ a MŠ Wlaštovka v Chebu

Jako učitelce se mi narodily dvě báječné děti a já, pokud to bylo v mých silách, jsem starostlivě vybírala, kdo je bude provázet, kde se budou rozvíjet a růst. Waldorfskou pedagogiku jsem objevila později – měla jsem již s čím srovnávat – a myslím si, že právě ta dává dětem možnost se v klidu rozvíjet a rodičům být „u toho“. Jsem ráda, že tuto příležitost nyní můžeme poskytnout i dětem a rodičům v Chebu a okolí. Vystudovala jsem souběžně s pedagogickou fakultou ZČU v Plzni Waldorfský seminář pro učitele v Praze, v současné době studuji Léčebnou a waldorfskou pedagogiku na Akademii sociálního umění Tabor.

 

 

 

 

Jana Pivrncová

učitelka 1. třídy Waldorfské ZŠ a MŠ Wlaštovka v Chebu

Jmenuji se Jana Pivrncová, jsem třídní učitelkou chebských prvňáčků a stejně jako pro ně bude to i pro mě první waldorfský školní rok. Od dětství jsem věděla, že práce s dětmi je to, co mě baví, naplňuje a chci se tomu věnovat. Pro mé první žáky – panenky a plyšáky – se dětský pokoj stával třídou a ani děti ze dvorku nebyly ušetřeny mých prvních pedagogických pokusů. Po gymnáziu jsem vystudovala obor učitelství na ZČU v Plzni a po škole jsem se této profesi věnovala kromě dvou velmi důležitých a krásných období, kdy jsem byla na mateřské se svými dvěma dětmi (dnes desetiletým klukem a čtyřletou holčinou, kteří jsou mi stále inspirací a velkými učiteli). Letos nastupuji na tříleté studium waldorfské pedagogiky a moc se na to těším. K mým dalším zájmům patří cestování, procházky  v přírodě, hory v zimě i v létě, jazyky, ruční a výtvarné práce, práce na zahrádce, zahrnující nejen rostlinou říši, ale i náš zvěřinec, a mnoho dalšího.

 

Erika Slezáková

vychovatelka družiny Waldorfské ZŠ a MŠ Wlaštovka v Chebu

Domnívám se, že škola má předávat nejenom znalosti ale i dovednosti. Je důležité v žácích podněcovat kreativitu a tvořivost. Vše by se mělo odehrávat v přátelském a bezpečném prostředí tak, aby mělo každé dítě možnost zažít pocit sounáležitosti a úspěchu. V mojí pedagogické praxi se snažím řídit těmito principy, postupovat empaticky a trpělivě. S dětmi o překvapení není nikdy nouze a to je na naší práci krásné i náročné zároveň.

 

Barbora Macounová

asistent pedagoga 2. třídy Waldorfské ZŠ a MŠ Wlaštovka v Chebu

O waldorfské pedagogice jsem se dozvěděla, když jsem se připravovala na přijímací zkoušky na pedagogickou fakultu. Byla jsem nadšená, že existuje i alternativní forma vzdělávání, kde je kladen důraz na individuální a přirozený rozvoj dítěte. Pamatuji si, jak jsem jako malé dítě nerada chodila do klasické státní školy, chybělo mi přístup a hodnocení, který vychází z individuálního pokroku žáka, ne jeho srovnání s jakousi hypotetickou laťkou. Vystudovala jsem střední zdravotnickou a vyšší odbornou školu v Chebu obor Sociální činnost. Do budoucna plánuji studium pedagogiky pro 1. stupeň na vysoké škole.

 

Radka Jiroušková

administrativní pracovník Waldorfské ZŠ a MŠ Wlaštovka v Chebu

předseda Spolku pro podporu waldorfského vzdělávání na Chebsku

lektor mateřského centra Pohádka pro Wlaštovku

Když vstoupím do waldorfské školy, školky či mateřského centra, dýchne na mě teplo, láska a pocit bezpečí. Pro své děti si přeje každý jen to nejlepší. Pro svou dceru si přeji, aby vyrůstala v pravdě, lásce, svobodě a co nejpřirozeněji svým vývojovým potřebám. Věřím, že tyto kvality může zažít právě díky waldorfské škole Wlaštovka, kterou podporuji a pomáhám s realizací jejích projektů. Společně s dalšími wlaštovkami studuji Léčebnou pedagogiku a sociální a uměleckou terapii v Akademii sociálního umění Tabor, díky které mohu rozvíjet své zapomenuté nebo ještě neobjevené dovednosti a schopnosti.