Pedagogický sbor ZŠ Cheb

Denisa Morkesová

učitelka 1. třídy Waldorfské ZŠ a MŠ Wlaštovka v Chebu

Práci s dětmi se věnuji již od středoškolských let – jako instruktor na letních táborech, au-pair ve Velké Británii, organizátorka Mateřského centra, lektorka zájmových kroužků, muzejní pedagog či učitelka na základní škole. Měla jsem tu možnost projít a zažít si různé výukové přístupy. Ve waldorfské pedagogice nacházím největší hloubku a zároveň klid, úctu a respekt k sobě, ostatním lidem i k přírodě. Mým přáním je být dětem průvodcem k nalezení svých možností ve společnosti s respektem ke svým přednostem, nadáním a darům, ale i prací na svých slabších stránkách.

 

Kateřina Svobodová

učitelka 2. třídy Waldorfské ZŠ a MŠ Wlaštovka v Chebu

Jsem maminkou dvou synů, pro které jsem chtěla vzdělávání, které je bude bavit, ve kterém mohou být zvídaví, radostní a spokojení. Ve kterém se naučí účtě jeden k druhému, k přírodě a světu. A to se podařilo, učení baví děti i mne. Studium waldorfske pedagogiky mi otevřelo úplně nový svět, který mne nepřestává uchvacovat, například i tím, jak úžasně funguje. Ráda cestuji a poznávám zajímavá místa, chodím do divadla, fotím, sbírám bylinky, plstím a ráda si užívám krásy všech ročních období se svou rodinou.

 

 

 

 

Taťána Jiroušková

učitelka 3. třídy Waldorfské ZŠ a MŠ Wlaštovka v Chebu

Jako učitelce se mi narodily dvě báječné děti a já, pokud to bylo v mých silách, jsem starostlivě vybírala, kdo je bude provázet, kde se budou rozvíjet a růst. Waldorfskou pedagogiku jsem objevila později – měla jsem již s čím srovnávat – a myslím si, že právě ta dává dětem možnost se v klidu rozvíjet a rodičům být „u toho“. Jsem ráda, že tuto příležitost nyní můžeme poskytnout i dětem a rodičům v Chebu a okolí. Vystudovala jsem souběžně s pedagogickou fakultou ZČU v Plzni Waldorfský seminář pro učitele v Praze, v současné době studuji Léčebnou a waldorfskou pedagogiku na Akademii sociálního umění Tabor.

 

 

 

 

Taťána Turková

asistent pedagoga 3. třídy Waldorfské ZŠ a MŠ Wlaštovka v Chebu

Z OP je patrné, že jsem již dosáhla na starobní důchod. Moje hlava a srdce tuto skutečnost ignorují a podporují mne v činorodých aktivitách. Už je to hodně dávno, co jsem ukončila střední pedagogickou školu, nastoupila do zaměstnání, celá léta pracovala jako učitelka a poslední léta jako ředitelka MŠ. S nástupem do důchodu jsem nastoupila další životní pracovní etapu jako asistentka pedagoga. V tomto pracovním zařazení pracuji již 10.rokem. Náhoda tomu chtěla, že jsem nastoupila do 2. třídy waldorfské základní školy v Chebu kde se s úžasnou kolegyní snažíme s úctou a láskou věnovat našim dětem.  A já jsem této náhodě velmi vděčna. Seznámila jsem se totiž s alternativou vzdělávání, která mi učarovala.

 

 

 

Petra Vorlová

vychovatelka Waldorfské ZŠ a MŠ Wlaštovka v Chebu

Před pár lety jsme s otcem našeho syna rozhodovali o tom, kam nastoupí do základní školy.  Pro syna si přejeme, stejně jako asi každý jiný rodič, jen to, co považujeme za nejlepší a nejvhodnější, a proto jsme s radostí uvítali, že v Chebu vznikla možnost waldorfského vzdělávání. Syn nyní navštěvuje druhou třídu a mně je ctí, že po dvou letech existence Wlaštovky se mohu stát její součástí a aktivně tak přispět k jejímu rozvoji. Vzděláním jsem vychovatelka, pracovnice v sociálních službách a arteterapeutka. Dále jsem absolvovala několik seminářů, zaměřených na antroposofickou arteterapii při Akademii sociálního umění Tabor. S dětmi pracuji v různých oblastech (zdravotnictví, školství, sociální služby) od r. 2000.

 

 

 

Radka Jiroušková

administrativní pracovník Waldorfské ZŠ a MŠ Wlaštovka v Chebu

předseda Spolku pro podporu waldorfského vzdělávání na Chebsku

lektor mateřského centra Pohádka pro Wlaštovku

Když vstoupím do waldorfské školy, školky či mateřského centra, dýchne na mě teplo, láska a pocit bezpečí. Pro své děti si přeje každý jen to nejlepší. Pro svou dceru si přeji, aby vyrůstala v pravdě, lásce, svobodě a co nejpřirozeněji svým vývojovým potřebám. Věřím, že tyto kvality může zažít právě díky waldorfské škole Wlaštovka, kterou podporuji a pomáhám s realizací jejích projektů. Společně s dalšími wlaštovkami studuji Léčebnou pedagogiku a sociální a uměleckou terapii v Akademii sociálního umění Tabor, díky které mohu rozvíjet své zapomenuté nebo ještě neobjevené dovednosti a schopnosti.